duminică, 3 noiembrie 2013

Nunta cu șantaj

Am fost la o nuntă.

Și la această sărbătoare au fost invitați, oaspeți de peste tot. Toate vîrstele erau prezente, începînd de la copii de 14 ani, pînă la bătrîni pensionari.
 Fiecare invitat avea cu siguranță un toast, dar pentru că fiecare are părerea sa, toți au tăcut, de ce? pentru că vedeam în ochii lor frică, frică să nu se strice vreun pahar, și apoi se va forma ,,efectul de turmă" , toți vor arunca cu furie, nedreptate și haos.
Ca la orice eveniment, se dansează, se cîntă și se distrează. Toți au fost invitați în ,,hora cea de 12 stele" , și așa cum există reguli în dans, toți au dansat după tradiție, nimeni nu au încălcat pașii, de o făceai - erai sancționat, sancționat public.
Suntem vrăjiți de reguli impuse, dansezi după cum ți se spune, nu mai este loc de părere, voință sau dezaprobare. Poate că există o dorință aparte să faci ceea ce simți că trebuie, dar cei care se află pe plaiul nostru mioritic, te mînă acolo unde e nevoie, neîntrebîndu-te dacă vrei sau nu. Noi vrem, dar să nu fim forțați, să ne lase să hotărîm așa cum se cuvine.
Din păcate ne închid ochii cu ceea ce ne lipsește, dîndu-ne miere și pîine în ochi !
Sau cum spunea Cezar : ,,Dă-le oamenilor pîine și show și ei sunt ai tăi ! " .




Cu mult drag,




2 comentarii:

M. spunea...

Mda,Domnica,stii eu citind ,in spatele acestei "nunti"am observat cu totul si cu totul alt subiect,care este atit de vast,dar si mizer in acest "colt de Rai" ca uneori chiar mi-e rusine sa vorbesc,pentru ca aici m-am nascut si unde nu pot,nu poti schimba nimic...suntem doar niste papusi...
P.S.:cele spuse sunt doar o parere proprie din punct de vedere cultural,religios,economic,traditional,POLITIC.

Doina spunea...

Aşa e, dragă M.
Îmi pare bină că ai înţeles mesajul meu alegoric.

Cu mult drag,
Domnica

Trimiteți un comentariu