joi, 3 octombrie 2013

Omagiu lui Victor


Victor este băiatul-speranţă. 
Recent a fost diagnosticat cu leucemie acută, spre marea îndurerare organismul nu a rezistat, a cedat.
Victor Moscalenco - omul care mereu încuraja neuitîndu-se la problema lui, s-a stins din viaţă.

Mi-a fost suficient să-l cunosc mai mult pe Victor prin skype, deja cînd se afla în Italia. El era cel care a zis : ,,Doar tu eşti acea persoană cu care pot vorbi în italiană, dar gîndi în română. "
Aveam ceva comun... probabil optimismul care îl posedam ambii.
Cred că o să mă exprim mai bine prin intermediul poeziei, cu speranţa că o va auzi şi el.




In memoriam...


O lume întreagă plînge amarnic
Amintirile se scurg  în van
îl chemi şi îi vorbeşti acum zadarnic
priveşti în gol şi-l vezi spre tavan.


Toţi sunt bulversaţi de-a ta alegere
erai optimist şi curajos
şi iarăşi ajung la o neînţelegere
cum poate fi atît de dureros?

Vorbeam într-o limbă
dar gîndeam în a noastră,
sufletul tău e în ceruri 
devenit o pasăre măiastră.

În şcoală-ţi stă a ta lumină
suspine cuprinse doar de patimi
înconjurată de-o grădină
elevi ce sădesc numai lacrimi.


Doamne, ai luat pe cel nevinovat
acum AI un înger,
dar noi - un neam îndurerat.

"Alte măşti, aceeaşi piesa"
aşa suntem acum
durere-n chin şi jale
tu ţi-ai ales alt drum...





(In memoriam Victor Moscalenco) Cerșesc o lacrimă din cer, la Dumnezeu mă rog un nor să fie efemer găsindu-mi al meu loc. Am revenit la tine, și în zadar mai plîng, în ochi îmi sunt doar florile iar tu în al meu gind. Dar tatăl tău mă-ntreabă: de vrei să-mi spui ceva? cu lacrima prelinsă s-aud ceva aș vrea... Ți-am povestit de toate, ce-i drept în șoaptă ,lin sperînd să îmi răspundă cu-al său accent divin. Îți las doar crizanteme un număr dureros, perechi de flori și răni înfipte-mi sunt în os. E toamnă-n cimitir, grădină de culoare să mă aștepți să vin, o să-ți aduc eu soare. Te las să te-odihnești, în preafrumos eden, te rog să-mi mai șoptești puțin... măcar vreun semn.

Dumnezeu să te odihnească în pace. Rămîi un coleg devotat, un frate grijuliu şi un fiu iubitor.




Cu drag,

















0 comentarii:

Trimiteți un comentariu